Kachanaburi ,ayuthaya en Chang mai - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Tanja Alberts - WaarBenJij.nu Kachanaburi ,ayuthaya en Chang mai - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Tanja Alberts - WaarBenJij.nu

Kachanaburi ,ayuthaya en Chang mai

Door: Tanja

Blijf op de hoogte en volg Tanja

06 Juli 2014 | Thailand, Bangkok

He iedereen ,

Een berichtje vanuit het verre oosten ;)waar ik het nog steeds super naar m'n zin heb:)
Vanuit Bangkok vertrokken en richting kachanaburi gegaan dit dorpje ligt aan de river kwai. Dus uiteindelijk meer de jungle in ik vond Bangkok wel leuk maar ook erg massaal dus daar wat meer rust is ook wel lekker. Allerlei eetstandjes langs de weg gezien van gebakken rat tot aan cobra en wees maar gerust niet geproefd brrrr.....
De trein genomen die over de river kwai gaat die ongeveer een uur duurt en verrassend daar een schoolklas tegen kwam die Engels moeten leren en juist aan ons dingen moesten vragen.
We zijn in een motorbootje gestapt en richting onze flaotel gegaan een hotel gemaakt van bamboe en drijft op het water. Hier spendeerde ik 1nacht zodra we aankwamen direct onze bikini's aan en zwemvest om en hop de rivier in.
stuk gezwommen maar niemand had erover nagedacht dat de stroming wel erg sterk kon zijn... Dus gezwommen als een malle en uiteindelijk bij het laatste opstapplekje terecht gekomen.
De keren erna toch maar rekening mee gehouden;)
Een klein dorpje daar waar de mon village is wonen mensen die vanuit miyamar komen en hier in de jungle een woonplaatsje hebben opgebouwd zo bijzonder om dat te zien huizen op palen overal kippen en ook altijd even vriendelijk:)
Op het flaotel met z'n alleen gegeten en uiteindelijk samen een spelletje gedaan met onze olielampjes erbij(geen elektra) en toen we ons bed opzochten gilde de een na de andere ivm beesten en een rat die de wc uitklom haha toch maar even alle gaten gestopt met handdoeken en m'n klamboe goed over me heen gegooid:)))
De volgende ochtend vertrokken we naar het dorpje zelf waar we the bridge over river kwai hebben belopen en het begraafplaats hiervan hebben gezien waar heel veel Nederlanders begraven liggen.
Doorgereden naar ayuthaya
Hier het oude paleis bekeken(een paar pagodes wat gigagroot is en wat ruïnes hier en daar)
En daarna op de nachttrein naar chang mai vertrokken en hierin heerlijk geslapen en wat mensen gesproken. Grootste gedeelte Nederlanders die ook aan het backpacken zijn.
Chang mai
Aangekomen m'n bikini aan gedaan en in het zwembad gesprongen maar aangezien het zoooo warm was 38gr ook maar uit de zon gegaan en de markt met z'n allen op gegaan.
Jungletocht over de rijstvelden olifantentocht en watervallen bezocht en uiteindelijk hier een duik genomen (wat ben je dan blij met zo'n warmte) naderhand elkaar maar gecontroleerd op bloedzuigers en verwijderd.(gelukkig kleintjes) we kwamen bij een dorpje uit in de jungle waar ze sjalen maakten baby's in een hangmat lagen ,het varken in de hoek stond ,en een vrouwtje mij uiteindelijk heeft geholpen met m'n mosquito bites ik kreeg een pakketje op m'n been met tee tree en het hielp super!!
De laatste dag in chang mai
Eindelijk naar elephant nature park geweest, een park waar mishandelde of olifanten die uit de entertainment industrie zijn gehaald worden opgevangen.
Het zijn zulke bijzondere en intelligente beesten. Zak met bananen om gekregen en kregen een waterbak voor ons zelf mee.
De jungle ingelopen ,eten gegeven en veeeel geknuffeld ermee ,ze doen uiteindelijk als ze je vertrouwen de slurf om je heen.en natuurlijk ook heeeeel veel foto's gemaakt . De verrassing was dat we nog een half uur gingen raften en de olifanten langs de bergen richting het park terug gingen zodat we ze wel altijd zagen.
2rafts de een met 3personen(hier zat ik in)en de andere een stel.
Het eerste stuk was aardig wild /steil waardoor de raft achter ons omsloeg(kyra een Australische die ik in Chang mai heb getroffen )haar hoofd tegen de steen sloeg en wij in onze boot haar omhoog hebben geholpen resultaat:2voortanden volledig afgebroken . Hier in chang mai naar een ziekenhuis met haar geweest en met de arts overlegd wat er aan de hand was ze snapte er niets van.. Foto's gemaakt en kreeg ik ze in de handen gedrukt om ook te bekijken haar lip gehecht en ze kan morgen terug komen voor verdere behandeling bij een dental clinic . Maar wat was ik erg geschrokken! Ik tref haar morgen niet weer maar we houden contact.
Zometeen nog het laatste avondje dat betekent dus lekker eten en naar een backpackers café :)))
De planning voor morgen is om met een korte vlucht richting Bangkok te gaan en op de nachttrein naar surithani en m'n reis op de boot naar koh phangnan te gaan doen!
Ik heb nu al zoveel verteld maar nog lang niet alles maar moeten altijd wat te kletsen houden he;)
laeojoe kan mai(tot later)xxx

• 06 Juli 2014 - 20:17

Rianne:

Hey..
    Fijn om te lezen dat je het zo naar je zin hebt!
    Veel leuke dingen beleefd al dus. En mooie foto's!!
    Veel plezier. Xx

• 06 Juli 2014 - 20:26

Papu En Mamu:

heel leuk en een ervaring rijker gr XXXXX

• 06 Juli 2014 - 20:59

Lena:

Hoi Tanja wat super
    om te zien en te lezen dat je het mooi hebt wat een indrukken
    of niet??!! Leuk om jouw reis verslag te lezen. En die foto'sgeweldig ! Hou ons op de hoogte. Veel plezier en geniet er van meis!

• 06 Juli 2014 - 23:20

Marjolein:

Klinkt super allemaal! Geniet er nog lekker van!

• 06 Juli 2014 - 23:20

Marjolein:

Klinkt super allemaal! Geniet er nog lekker van!

• 07 Juli 2014 - 11:07

Harriet:

Hoi Tanja, wat een verhalen allemaal zeg, erg leuk om te lezen wat je allemaal beleefd. Dus niet alles is zonder gevaar lees ik. Nou ja je bent wijs genoeg hé! Ha, ha.
    Nog veel plezier daar en genietse.
    Groetjes